2.02.2012

Gra ktoś w szachy ?

     Nigdy nie umiałem grać w szachy i nie znałem nikogo kto by umiał. W sumie to nie powinno nikogo dziwić, w dzisiejszych czasach tego typu rozrywki to epoka kamienia, mimo to zawsze mnie intrygowały. Gra w szachy kojarzyła mi się zawsze z geniuszem. To geniusze w filmach zawsze byli szachowymi mistrzami, bez względu czy ich dziedziną była medycyna, informatyka czy szpiegowanie rządu Stanów Zjednoczonych :P ,ale nawet jeśli to tylko filmy to same szachy uczą myślenia, strategi, przewidywania i analizowania, co przydaje się w całym życiu. Własnie z tego powodu postanowiłem nauczyć się tej gry. Jak na razie rozegrałem jedynie jakieś 20 parti na poziomie 1/10 w zakładce GRY Windowsa 7 i mimo wielu przegranych nauczyłem się podstaw. Dzięki funkcji ( z której już nie korzystam ) która podświetla pola na które może przesunąć się dany pion, nauczyłem się w jaki sposób poruszają się wszystkie figury. Kiedy chcesz wejść na niedozwolone pole komputer wyświetla błąd z instrukcją i nazwą figury, co nauczyło mnie ich nazw. Obecnie idzie mi coraz lepiej i chociaż wygrywam jedynie co 5 rozgrywkę na poziomie 'przedszkole' to fajnie by było być przynajmniej dobrym w tą grę. Teraz mam zamiar dalej próbować i informować na blogu o moich postępach ;) A jak z wami ? Potrafi ktoś grać w szachy ? ^_^

1 komentarz:

  1. Nie mam pojęcia czy jeszcze potrafię. Jako dziecko dziadek uczył mnie grać w szachy i zawsze, w każdy weekend siadaliśmy i rozgrywaliśmy z dwie, trzy partie. Zależy na ile miałam ochotę. Zdarzało mi się i wygrywać i przegrywać, ale najważniejsze było to, że ćwiczyłam logiczne myślenie.

    Z tego co mi wiadomo to z komputerem ciężko wygrać, więc się nie przejmuj, że Ci nie idzie. Najlepiej gra się z żywą osobą, bo można przy tym porozmawiać i mimo wszystko, naprawdę dobrze się bawić.

    Chyba wrócę do tej rozrywki, jaką kiedyś były dla mnie szachy, chociażby na komputerze ;)

    OdpowiedzUsuń